سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کاخ سفید با تحریمهای جدید علیه ایران مخالف است

نتانیاهو این خط قرمز را برای ایران کشیده بود. خواب با این نقاشی باید هم با چند موشک غزه کم اورده و شروط را با خفت قبول کند. از این تاریخ به بعد هم چون رقابت انتخاباتی اوباما و رامنی بود هر کدام جهت نشان دادن ارائه بیشتر به رژیم صهیونیستی وعده های زیادی دادند.

باباااااااااااااااااا متفکربعد از انتخابات تشریفاتی امریکا و پیروزی اوباما (یکی مثل همین نتانی)، میبایست به سبکی ارادت خود را تثبیت کند پس موج جدیدی از تحریم ها علیه ایزان اسلامی را کلید زد. در یک کلام چک بدهی خود و امریکا را امضاء کرد و زمینه گردن فرازی های ایران را فراهم نمود. البته این در شرایطی بود که خود و جمع تاتی تاتی کن پشت سرش این موضوع که این عمل نتیجه ای جز شکست را ندارد واقف بودند.

حال که مدت هاست امریکاییها بر سر موضع گیری در قبال ایران  دچار چالش شده اند. سنای امریکا می خواست در این گرداب بیشتر فرو رود ولی کاخ سفید مخالفت خود را اعلام کرده و مقاومت می کند.

ماهیت سیاهنگاهی به قبل و جواب نهایی:

از همان سال 2009 که دولت آمریکا برای مواضع هسته ای ایران، تحریم‌های زیادی را علیه ایران اعمال کرد، این تحریم اعمال شده با تحریم مطرح شده توسط کنگره متفاوت بوده و همین امر زمینه اختلافات داخلی در المریکا را فراهم آورده است.

یکی از این اختلافات، موضوع تحریم بنزین ایران بود. کنگره با توجه به اینکه ایران یک‌سوم بنزین مورد نیاز خود را از خارج وارد می‌کند اعتقاد داشت که تحریم بنزین ایران به شدت به ایران فشار وارد می‌کند اما کاخ سفید چنین نظری نداشت. همان موقع دولت آمریکا از کنگره خواست با گنجاندن عبارتی در طرح خود انعطاف بیشتری به آن بدهند و شرکت‌های متعلق به کشورهایی که همکاری نزدیکی با آمریکا در اعمال فشار به ایران دارند را از جریمه و مجازات مستثنا کنند.

به‌دنبال تداوم این اختلافات چند وقت پیش لس آنجلس تایمز در گزارشی نوشت که هر چند اتحادیه اروپا و نمایندگان حاضر در کنگره آمریکا تصمیم به تنبیه ایران به دلیل ادامه برنامه هسته‌ای این کشور دارند اما دولت اوباما چنین تفکری را ندارد.

حالا نیز به‌دنبال تصمیم جدید ضدایرانی کنگره آمریکا و تصویب تحریم‌هایی جدیدتر علیه ایران، کاخ سفید مخالفت خود را با تحریم‌های جدید اعلام کرده تا اختلافات میان کاخ سفید و کنگره بیش از پیش نمایان شود.

سنای آمریکا در مصوبه‌ای که با رای همه اعضا به تصویب رسید خواستار اعمال تحریم‌های جدید برای بانک‌ها و شرکت‌هایی شده که در زمینه‌های کشتیرانی و کشتی سازی، بنادر، انرژی و تجارت طلا با ایران همکاری می‌کنند.

کاخ سفید اما با این تحریم های جدید مخالف است.

تامی ویتور سخنگوی کاخ سفید در توضیح علت اعلام مخالفت دولت با این مصوبه گفت: کاخ سفید با ارسال نامه‌ای به سران دموکرات‌ها در سنا تصریح کرده بود که اعمال تحریم‌های جدید ضرورت ندارد چرا که این تحریم‌ها در تناقض با اعمال تحریم علیه ایران است و می‌تواند در راه اعمال تحریم‌های قبلی باعث اختلال شود.

وی گفت: به نظر کاخ سفید این تحریم‌ها در برهه فعلی کارآمد نیست.

از آنجایی که مقامات و سیاست مداران امریکایی اصولاً مغرور بوده و درک و شعور اذهان جهانی بخصوص  ایرانی ها را در سطح خود می بیند باور ندارد که ما می دانیم علت مخالفت این است که: در این شرایط اقتصادی ورشکسته جهان و تند بادهای صنعتی عملاً هر گونه تحریم بر علیه کشور عزیزمان ایران (منطقه استراتژیک، نفت، گاز و ...) بر علیه خودشان تمام می شود.

و در پایان دعای امام راحلمان: " خدایا ظالمین را به ظالمین مشغول فرما"